שתפו פוסט זה עם חברים!

אני אתחיל בשאלה מדידה. מבחינה מתמטית, קל מאוד לראות כל כמה זמן אני יכול להכפיל את הכסף שלי. כלומר, זו השאלה:

איזה תשואה שנתית ממוצעת תגרום לתיק ההשקעות שלי להיות מוכפל?

ב-7% תשואה לשנה, בערך תוך 10 שנים ההון שלי יוכפל. זאת אומרת, אם שמתי מאה אלף שקלים, ב-7% תשואה שנתית, אז בעוד כ-10 שנים יהיו לי 200 אלף שקלים.

אם אני שם את הכסף שלי בתשואה שנתית של 4% ולא 7%, זה ייקח 18 שנים.

שמתם לב להבדל?

ב-4% תשואה לשנה הכסף יוכפל תוך 18 שנים, ואילו ב-7%, תוך 10 שנים.
זה הבדל דרמטי.

יחד עם זאת, אין דבר כזה שבסיכוי 7%, לעומת 4%, הסיכון יהיה אותו דבר.
ככל שאני מחפש תשואות גבוהות יותר, הסיכון שאני לוקח הוא יותר גבוה.

מה משמעות הסיכון לרוב?
תנודתיות.

בשנת 2022 חווינו ירידה, ירידה, ירידה, וירידות חדות. כל מי שנכנס לשוק בשנת 2022 או סוף 2021, אז הוא אומלל. אבל רק על הנייר, אם הוא לא מימש.
מצד שני, מי שנכנס בסוף 2020, אז בשבילו 2021 הייתה שנה מטורפת. אני לא זוכר שנה עם כל כך הרבה עליות. אז יכול להיות שבן סוף 2021 לסוף 2023 לא יקרה שום דבר, אבל אנחנו צריכים להבין שלפעמים שווה לנו לקחת יותר סיכון מסיכוי, אבל גם להבין טוב מאוד במה אנחנו משקיעים. ככל שאנחנו צעירים יותר, יש לנו יותר שנים לחוות את התנודתיות הזו.

אופק טווח ההשקעה שלהם לגמרי שונה בין אדם בן 30 לבין אדם בן 60. לכן, בדרך כלל מומלץ ככל שמתבגרים יותר, להקטין קצת את רמת הסיכון, כדי להקטין את רמת התנודתיות. זו אקסיומה, אבל כל אחד צריך לבדוק לעצמו פרטנית, תלוי כמובן באלף ואחד פרמטרים.

מה שחשוב לי להעביר לכם במאמר הזה זה המסר שככל שהתשואה יותר גבוהה, ההכפלה של הכסף מהירה יותר. אז אם אני כמשקיע מחפש להגדיל את ההון שלי, וזאת ההגדרה שלי, אני מחפש להגדיל הון. אני לא רוצה לשמור עליו, אני לא רוצה תזרים מזומנים. אני רוצה להכפיל את ההון שלי, להגדיל אותו, לא משנה אם להכפיל או לא, אין לי ברירה אלא לקחת יותר סיכונים. לשים בפק"מ, בתוכנית חיסכון, או בקרן כספית זה טוב למטרות מסוימות, אבל זו לא השקעה. אפשר לקרוא לזה כמעט שמירה על הכסף עם הפסד קל, שהוא שחיקה בתקופות אינפלציה.

אז חשוב להבין מה המטרה שלי כמשקיע. ולזכור שסיכון נותן הרבה יותר. הסיכון נותן סיכוי הרבה יותר גבוה אבל יש לזה מחירים. בסוף צריך לדאוג לישון טוב בלילה, כי כשיש תקופות של ירידות מתמשכות זה לא ממש כיף גדול. כל אחד צריך לבנות את תיק ההשקעות שלו. יש לי קורס שנקרא בונים עתיד מהשקעות, שם אני מלמד איך עושים פיזור וניהול סיכונים.

במאמר זה, רציתי שתשימו לב לשאלות האם אני רוצה להכפיל את הכסף שלי, תוך כמה זמן, ואיזה סיכון אני מוכן לקחת. כשאני משקלל את זה, אז אני יודע לקבל החלטות חכמות יותר.

בהצלחה.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.