שתפו פוסט זה עם חברים!

הנושא של עוסק פטור ומורשה קרובים לליבי.
למה הנושא הזה כל כך חשוב לי ואיך אני מחבר אותו לעולם הכסף וההשקעות?

אני חושב שהיום יותר ויותר אנשים עוברים להיות גם שכירים וגם עצמאיים, והעולם הזה מתחיל להיות מאוד חשוב לכולם.
יש הרבה מאוד חוסר ידע בעולם החשבונאות, זה נראה נורא מאיים ומפחיד. אני לא רואה חשבון ולא אכנס לכל הדקויות אבל אני רוצה להבהיר את המאקרו.
קודם כל עוסק פטור, פטור ממס ערך מוסף. הוא לא פטור לא מביטוח לאומי ולא ממס הכנסה. יש אנשים שבאים ואומרים עוסק פטור, הוא פטור מהכל. לא, הוא פטור רק ממס ערך מוסף. אפשר להיות עוסק פטור עד תקרת הכסות שמס הכנסה משנה אותה מדי תקופה, נכון ל2023 זה 107,692 ₪ בשנה, שזה כמעט 9,000 ₪ הכנסות בחודש. יש גם מקצועות שמס הכנסה לא מסכים שהם יהיו עוסקים פטורים אבל לא נכנס לדקויות.
עוסק מורשה, הוא כל מי שמחייבים אותו, גם אם ההכנסה נמוכה או כשהכנסה עולה מעל 100 אלף ₪ . אפשר להתחיל להיות עוסק פטור, ובמהלך שנת המס אם עברנו את תקרת ההכנסות להפוך להיות עוסק מורשה. ההבדל המשמעותי הוא גם צורת הדיווח.
עוסק פטור מדווח פעם בשנה לשלטונות על ההכנסות שלו, מוודאים שהוא לא עבר את תקרת המס ואז אפשר לצרף את הדוחות, את הטופס 106 כשכיר ולהגיש דוח שנתי מאוחד.
בניגוד אליו, עוסק מורשה מחויב לדווח כל חודשיים על מחזור העסקאות, כלומר ההכנסות שלו, בניכוי ההוצאות חייבות במע"מ, ועל ההפרש משלמים למס הכנסה. כמו כן, צריך לשלם ביטוח לאומי ומס הכנסה כמו שאמרנו, בדוח השנתי צריך לדווח. זאת אומרת ההבדל המהותי הוא קודם כל המע"מ, שעוסק פטור לא מתעסק עם זה, עוסק מורשה חייב לשלם מע"מ.
מי שמוכר שירותים ללקוחות עסקיים, פחות מטריד אותו המע"מ כי העסקים מתקזזים על ההוצאות בגין מע"מ. מי שהלקוחות שלו זה אנשים פרטיים, אז המע"מ מכביד או עליו, עליהם או על שניהם אבל זה בחוק. כל מי שהוא עוסק צריך להבין, לשאול, להתעניין, איזה הוצאות מותרות בניכוי. רבים מזלזלים ולא מגישים את כל ההוצאות שלהם.
למי זה מאוד מאוד חשוב? מי ששכיר למשל ומשלם מס גבוה על הכנסות, ויש לו גם עסק קטן כעוסק פטור או עוסק מורשה. במקרה כזה הוא יכול להגיש עוד הוצאות על פי חוק, שיקטינו את חבות המס ובסוף השנה הוא יכול לשלם פחות מס. ההוצאות הן משרד, דלק, הוצאות משרדיות וכו'. יש להתייעץ עם רואה חשבון מה מותר ומה אסור בניכוי הוצאות. כמו כן, הוצאות בעבור חיסכון פנסיוני או קרן השתלמות גם מותרות בניכוי, אז כדאי לעשות את החסכונות וההשקעות האלה, כי כסף מייצר כסף. לא רק שזה ייצר לכם הון עצמי, זה גם יקטין לכם את חבות המס.
קרן השתלמות אפשר כמובן לפתוח כעצמאי ולהפקיד עד התקרה השנתית המותרת, ללא קשר מה רמת ההכנסות.
בקיצור, עוסק פטור או עוסק מורשה זאת חובה למי שמוכר שירותים ומוצרים, כי על פי החוק אסור לנו לקבל הכנסות ללא מתן קבלה או חשבונית מס. לכן, כל מי שרוצה להיות עצמאי, לתת עוד שירותים ולהגדיל הכנסות שזה תמיד טוב, מחויב לפתוח.


תבררו את החוקים, זה יחסית משהו טכני ופשוט.
מאחל לכם שיהיו לכם עסקים טובים,
שתרוויחו הרבה כסף ושתשלמו מס מינימלי,
אבל אם תשלמו הרבה מס,
זה אומר שהרווחים גדולים.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.