שתפו פוסט זה עם חברים!

שאלה שאני נתקל בה הרבה גם בשיחות, אבל גם בקבוצות, היא השאלה:
אני רוצה ללמוד, אני רוצה להתפתח כלכלית, אבל למי להקשיב? יש הרבה מאוד דעות.

כשבאים אלי, המשפט הכמעט ראשון שאני אומר בפגישת היעוץ, הוא שבכסף אין נכון או לא נכון. תקשיבו להרבה אנשים, תקבלו המון דעות, אבל בבחינת כבדהו וחשדהו כל אחד, כולל אותי. גם במאמרים כאן באתר, בפודקאסט שלי ובערוץ היוטיוב שלי אני מביא את דעותיי ומחשבותיי המקצועיות.
כשאני אומר למי להקשיב, אני לא מדבר על שרלטנים ורמאים, שלצערי תמיד יהיו גם כאלה. אני מדבר על אנשים טובים, ישרים ויקרים בעלי מקצוע.

גם בינינו בברנז'ה הפיננסית יש דעות שונות. למשל, יש כאלה שבעד למנף הכי הרבה שאפשר, כמה שיותר מינופים והלוואות. הצד השני אומר שאסור להיות בהלוואות בכלל, ויש כמובן את כל הטווח.
האם מישהו מרמה? האם מישהו משקר? לא.
יש דעות מקצועיות, יש דברים שאנשים מאמינים שזה מתאים למשפחה מסוימת ופחות לאחרים. כשאתם מחפשים ביוטיוב ידע פיננסי, בפודקאסטים, בקהילות פייסבוק, יש הרבה מאוד אנשים שאת רובם אתם לא מכירים ברמה האישית, ולכן אתם לא יודעים אם הם עשו את זה בפועל או שהם רק מדברים מידע תיאורטי. אתם לא יודעים באמת כמה הצלחות או אי הצלחות יש להם, אז אני ממש מציע להקשיב, ללמוד ולהרחיב את הידע. כך אנחנו מקבלים זוויות ראייה נוספות.
חשוב בסוף לקבל החלטה שאתם מרגישים שהיא נוחה לכם, שאתם תשנו איתה טוב בלילה, ואם הכסף לא יעשה את מה שאתם מצפים ממנו אז לא קרה כלום, העיקר שקיבלתם החלטה שמתאימה לכם ולא כי עמית אמר או ההוא אמר, לדעתי זה אחד ממפתחות ההצלחה לאורך זמן.

אני יכול להגיד שאני, ברמה האישית, יש לי לצורך העניין שני יועצים כשאני רוצה לעשות השקעות יותר מגוונות ומשונות, יש לי אחד שהוא פסימי חסר תקנה ויש לי אחד שהוא אופטימי חסר תקנה. כשאני מסיים לעשות את שיעורי הבית שלי ומחליט שאני אולי רוצה להתקדם באיזה משהו, אני שואל את שניהם.
למה אני שואל את שניהם? כי אני רוצה לקבל עוד דעות.
אולי לא חשבתי על משהו רע, אולי לא חשבתי על משהו טוב. כשאני מקבל את הדעות שלהם, אני רואה מה הם הוסיפו לי שלא שמתי לב או לא חשבתי או העדפתי לא לשים לב, כי יש לנו נטייה לרמות את עצמנו כדי שהכל יראה טוב. לאחר מכן, אני מקבל החלטה של כן או לא, כשאני מרגיש ששקללתי את כל זוויות הראייה המתאימות לי.

אל תפחדו מהשקעות, להפך, תתקרבו. כן צריך לשים לב ממי מקבלים עצות ובסוף בסוף בסוף- תעשו מה שטוב לכם.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.