שתפו פוסט זה עם חברים!

הפעם אני רוצה לדון בשאלה שזוגות רבים מגיעים אלי איתה:

קיבלנו הון, כסף מסוים, ויש לנו משכנתא. אנחנו מתלבטים האם להחזיר את המשכנתא, או להשקיע את הכסף?

הנטייה הטבעית של הרבה מאוד אנשים היא להחזיר את המשכנתא. הם לא רוצים להיות חייבים ורוצים לצמצם חובות, ואז הם מרגישים בנוח, כי חלק מהתזרים השוטף שהלך להחזר המשכנתא מתפנה, ואפשר להשתמש בו. כתוצאה מכך הם מרגישים הרבה יותר נינוחים ומקצרים את תקופת זמן ההחזר.

התשובה לשאלה היא כמו השאלה הידועה האם לקנות בית לגור בו או לשכור בית, והיא לא חד משמעית, היא תלויה גם ברגש. אבל אם מסתכלים על זה מבחינה כלכלית נטו, צריך לבחון מה האלטרנטיבה של הכסף.
לצורך העניין, יש לנו 500 אלף שקלים והריבית הממוצעת למשכנתא שאנחנו משלמים היא 2.5%.
אם אני יודע למצוא השקעה שתניב לי 6-7% נטו, כלומר בניכוי מס רווח הון, אז יש לי מרווח של 3-4% בשנה על הכסף שאני ממנף שוב, אני משקיע, אז על פניו כדאי להשקיע ולא להחזיר.
4% מ-500 אלף שקלים הם 20 אלף שקלים בשנה, אז תיאורטית, אני יכול להגדיל את ההון שלי בעוד 20 אלף שקלים בשנה. אבל זה מגיע עם מחיר. יש אנשים שמרגישים לא בנוח להיות חייבים. זה מפריע להם וגורם להם לא לישון טוב בלילה. במקרה כזה, כדאי להחזיר.

אבל אם אתם לא מפחדים מזה, אתם יכולים לעשות השקעה ממונפת, כלומר את ה-500 אלף שקלים אולי ניתן להפוך ל-700 אלף שקלים או 800 אלף שקלים במקום להחזיר את כל המשכנתא.

בשורה התחתונה, אין פה נכון לא נכון כמו כל דבר שקשור לעולם הכסף: אין נכון ולא נכון, יש מה מתאים לי.
אם אתם מוטרדים מהמשכנתא, אם אתם חוששים שאולי יפטרו אותכם ולא יהיה לכם כוח החזר או אם אתם הולכים לעשות השקעות שאתם לא ישנים טוב איתם בלילה, אז ברור שהתשובה עבורכם היא להחזיר.
מצד שני, אם אתם מסתכלים על זה כלכלית נטו ואתם יודעים למצוא השקעות שיודעות להניב לכם יותר מהריבית שאתם משלמים, ויותר לפחות ב-3%, כי בשביל חצי אחוז-אחוז, לא בטוח ששווה לקחת את הסיכון מפני שתמיד בהשקעה יש גם סיכונים, אז יש טעם לחשוב, להשקיע את הכסף, ולא להזדרז להחזיר אותו.

בהצלחה ושיהיו לכם השקעות טובות!

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.