שתפו פוסט זה עם חברים!

"אין לי מספיק כסף לעשות השקעה לבד, ומצאתי חבר / אח שאנחנו רוצים להשקיע ביחד, מה דעתך?"


זו שאלה מאוד נפוצה, ובמיוחד אצל צעירים כשמדובר על השקעה ראשונה בנדל"ן בארץ או בחו"ל.

אז היא דעתי כזאת:

קודם כל לגייס עוד כסף זה תמיד טוב, אבל מצד שני אני רואה איזשהי בעיה אם אנחנו משקיעים עם חבר, אח וכו'. מה עלולה להיות הבעיה?
בהתחלה הכל מצוין- רואים את התוכנית העסקית, רואים במה משקיעים, רואים את התשואות והכל טוב ויפה. יכול להיות שבעוד שלוש שנים לצורך העניין, אחד מהשניים צריך את הכסף חזרה. הוא התחתן, נולד ילד ראשון, רוצה לעבור דירה, רוצה לעבור מדינה. מה עושים?
יש השקעות שזו בעיה לממש אותן במהירות. יש השקעות שכשנרצה לממש אותן, אם במקרה תנאי השוק עכשיו יהיו בירידה ואחד מחייב אותנו לממש, אנחנו יכולים להפסיד הרבה כסף.
עוד בעיה שיש, אני תמיד אומר- נגיד שאתן משקיעות עם חברה טובה ושתיכן רווקות כיום. באיזשהו שלב את מתחתנת והחברה מתחתנת ואז פתאום כבר יש 4 דעות. ב-4 דעות עוד יותר קשה לפעמים להחליט מה עושים, כי יש השקעות שהן שגר ושכח, אבל יש השקעות שצריך כל תקופה לקבל החלטות, כמו נגיד נכס להשקעה ומגיע שלב שצריך לשפץ. כן לשפץ, לא לשפץ, צריך להביא אולי 20 אלף ₪ לשיפוץ, כל צד 10,000: האם לשני הצדדים יש את הסכום, אין אותו.

כשאתם הולכים להשקעה ביחד עם מישהו, אתם צריכים להבין טוב מאוד מה אתם רוצים מההשקעה. אתם צריכים לדעת עם מי אתם הולכים וצריך לעשות הסכם, אני לא מדבר הסכם משפטי אבל לסכם ביניכם, בייחוד על המצבים יוצאי הדופן. מה קורה כשאחד רוצה את הכסף?
כשזה עם בן משפחה לפעמים זה עוד יותר מורכב, ואם שניכם צעירים והולכים לקנות עכשיו נכס חצי חצי בישראל ולא בחו"ל, בעצם דפקתם לשניכם את הזכות של דירה ראשונה ללא מס רכישה.
אז אולי כדאי לי לקנות את זה על שם אחד ולעשות הגנה משפטית שהשני מוגן, שזה חצי שלו אבל לא "תבזבזו" שני מס רכישה בפטור.

 כל זה ועוד מופיע בקורס שלי "לחשוב עשיר להיות עשיר", בשיעור 4 בנושא ההשקעות. בקורס ישנם 6 פרקים ובו אני מלמד את כל בסיס הכסף, בייחוד לאנשים שיצאו מהבית פעם ראשונה והתחילו להרוויח כסף, חיילים, זוגות צעירים, מי שלא למדו חינוך פיננסי, לא מכירים את כל עולם הכספים, השקעות, מגורים, פנסיה, תקציב וכו'. מוזמנים ללחוץ ולהכיר.

אז לסיכום, כשאתם באים לעשות השקעה שבה מעורב לא רק הכסף שלכם (ואני לא מדבר על השקעה עם בן או בת הזוג, אלא על עם מישהו זר) אתם צריכים להיות בטוחים שמכירים אותו, לדבר מראש על כל מצבי הקיצון, אם מישהו רוצה את הכסף, אם צריך בדרך להוסיף כסף להשקעה מי עושה את זה, איך עושה את זה. לפעמים עדיף לרכוש משהו יותר קטן עם הלוואה בנקאית ולא עם שותף, לפעמים עדיף עם שותף, אין פה איזה כלל אחד שהוא מתאים לכל המקרים.

שיהיו לכם השקעות טובות וכסף מייצר כסף.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.