שתפו פוסט זה עם חברים!

לא פעם שואלים אותי את השאלות: איך משקיעים בהייטק, איך משקיעים באנרגיה ירוקה, איך משקיעים בכל מיני,
אז אני רוצה להסביר בקצרה מה אפשר לעשות.

אתחיל ואומר שכל דבר שנכתב כאן, וכל הדוגמאות שאני נותן הן לצורך ידע לימודי וכמובן שאינם מהווים המלצה לשום דבר.

קודם כל, אני צריך למצוא סקטור שמעניין אותי. נגיד שמצאתי את הסקטור שמעניין אותי כמשקיע, וסקטור זה יכול להיות נדל"ן, זה יכול להיות בנקים, זה יכול להיות הייטק כמו שאמרנו, אנרגיה ירוקה, רכבים חשמליים, וכל מוצר אחר או כל סקטור שנמצא. תעשיה זה סקטור, בתוך תעשיה יש גם תת סקטורים של נייר, של פלסטיק וכו'.

בארץ אין לכל סקטור גם תת סקטור שניתן להשקיע בו כמדד, אבל יש חברות שנסחרות בחו"ל, במיוחד בארצות הברית שם המבחר הוא הרבה יותר גדול. ברגע שהחלטתם איזה סקטור מעניין ומסקרן אתכם, עליכם להחליט באיזו מדינה אתם רוצים להשקיע. בישראל יש לא מעט קרנות סל וקרנות נאמנות, קרנות מחקות שעוקבות אחר מדדים בחו"ל. מי שמעניין אותו למשל התחום של הסמיקונדקטורס, יש מדד בחו"ל שמרכז חברות שעושות את זה. יש לו גם מדד בישראל, כלומר אני יכול להשקיע בחו"ל בדולרים ואני יכול להשקיע בישראל בשקלים. 

כדרך אגב, חלק מהממדים בישראל הם מנוטרלי מטבע. מה זה אומר? דמי הניהול שלהם הם מעט יותר יקרים אבל אנחנו לא מושפעים מתזוזת הדולר לעומת השקל. מי שמעניין אותו למשל מדדי הבנקים הגדולים בארצות הברית, אפשר למצוא לזה מדד. אותו דבר יש לרכבים חשמליים, לבלוקצ'יין, לביוטכנולוגיה ולאנרגיה ירוקה ולכל תחום כמעט שיש בו השקעות, ישנם מדדים בארץ ובחו"ל.

דרך שניה היא לחפש חברות ספציפיות בתחום.
איך אנחנו נחשפים לחברות ספציפיות? אפשר לעשות חיפוש בגוגל לפי תחום ומדינה שרוצים להשקיע בהם. בנוסף, אם אני מוצא מדד של תחום שמעניין אותי, החברות מחויבות לפרסם באיזה חברות הן משקיעות ובאיזה אחוזים. כלומר אם אני הולך על מדד X, אני אראה בפירוט (בייחוד אם זה בחו"ל) שהוא משקיע למשל ב-41 חברות שונות ויכול להיות שבאפל 7%, וNvidia 3% ובפייסבוק 1% וכו'. זאת אומרת שאני יכול לראות את פרטי הקרן. גם המשקיעים הגדולים כמו למשל לוורן באפט, מחויבים לפרסם בכל רבעון באיזה חברות הם הגדילו את ההחזקות ובאיזה הקטינו את ההחזקות, כלומר המידע בגדול הוא ציבורי, בטח בארצות הברית. בארץ יש גם מידע אבל יותר חלקי.

לסיכום,

אני יכול לעקוב אחרי החברות שנמצאות בתיקי המדדים, ואז אם אני לא רוצה לקנות מדד, אלא אני רוצה לקנות נייר ערך ספציפי, אני יכול להתחבר לתחום מסוים ובתוכו לבחור איזה ניירות ערך מתאימים לי. זו הדרך הכי יעילה ונוחה להצטרף להשקעות. לפני זה אנחנו כמובן נחליט איזה סקטור מעניין אותנו, איזה סכום אנחנו מקציבים לו ולפי הסכום, קצב והמטבע, אם זה בארץ או בחו"ל, אנחנו נבחר.

בקורס שלי, 'בונים עתיד מהשקעות', אני מדבר על איך בונים מתודולוגיה של פיזור השקעות בין תחומים, בין במדינות ובין מטבעות, כל אחד לפי טעמו האישי.

אני מאחל לכם שיהיו לכם השקעות מוצלחות ותצליחו להשביח את ההון העצמי שלכם.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.