שתפו פוסט זה עם חברים!

במאמר זה אדון בשאלה שאני נשאל המון לאחרונה:

האם כדאי להשקיע במטבעות דיגיטליים? ביטקוין, איטריום וכו'.

אז התשובה היא אין לי מושג. אף אחד לא יודע, אבל אני יכול לתת כמה רעיונות למחשבה.

דבר ראשון, צריך להבין שזה מאוד מאוד תנודתי. ברוב העולם זה עוד לא מוצהר ככסף שניתן לסחור איתו, אין הרבה חנויות שאפשר ממש להשתמש בזה.
אז האם זה נכס, האם זו השקעה, האם זה מטבע? זאת כבר שאלה פילוסופית שקשורה גם לשלטונות המס. נכון לשנת 2021, שלטונות המס בישראל רואים בזה כהשקעה, כלומר הם ידרשו 25% מס על הרווחים במידה ויהיו, ולא בטוח שאפשר יהיה לקזז הפסדים אם אתם מממשים.
כלומר, זה בטוח לא מטבע כי אם יש לי שקלים, אני ממיר אותם לדולרים וממיר חזרה לשקלים ועושה רווח, אף גוף לא דורש ממני מס. לדוגמה, אם קניתי דולרים בשער דולר 3.20 ומכרתי ב-3.50 עשיתי 10% רווח שנשארים אצלי ואין עליהם 25% מס רווחי הון.

אז קודם כל, זו השקעה מחויבת במיסוי. מעבר לקשיים הטכניים הכרוכים בה, היום זה מאוד תנודתי. כל הזמן קמים עוד ועוד מטבעות דיגיטליים וישנם כבר כמה מאות. אנחנו מכירים בעיקר את אלה שכותבים עליהם בעיתונים וברשתות אבל יש עוד רבים. זאת אומרת, אף אחד לא יכול להגיד לכם כדאי או לא כדאי.
לצד זאת, יש משקיעים עם כמות הון פנוי גדול יחסית (וכל אחד מחליט עבורו מה זה גדול), שאוהבים שאחוז מסוים של ההשקעות שלהם נמצא בנכסי סיכוי-סיכון גדולים. נגיד שלמישהו יש 300,000 ₪ להשקיע, והוא מחליט ש-10% מתוכו הוא מוכן לקחת עליו סיכונים גדולים, אז מדובר ב-30 אלף שקלים. הוא אומר לעצמו או שזה יגדל מאוד ואז אני ארוויח הרבה כסף, או שזה ימחק ואז זה בסך הכל 10%. יש כאלו ששומרים 5%, יש כאלו ששומרים 15%, זה כבר באמת לפי הטעם האישי של אהבת הסיכוי והסיכון.
אם אתם משקיעים שיש לכם הון ואתם מבינים את רמת הסיכון הגבוהה לעומת רמת הסיכוי הגבוהה, ואתם מוכנים לקחת בחשבון שחלק מהכסף שלכם בין אם ימחק לגמרי או ימחק ב50-60%, לתקופה ארוכה, יכול להיות שכן מתאים לכם להשקיע במטבעות דיגיטליים.

אני לא יודע להעריך ואף אחד לא יודע להעריך האם זו השקעה טובה או לא. היו הרבה שצחקו על אלה שהשקיעו בביטקוין בהתחלה, ואחרי הרבה שנים אלו שהשקיעו צחקו על האחרים וכך גם עם השקעות אחרות. אז אני לא יודע, אני לא יועץ השקעות, וכל מה שנכתב במאמר זה הוא מידע לימודי, דעתי האישית בלבד ולא המלצת השקעה.

אם אתם חושבים שאתם רוצים מרכיב עם סיכוי-סיכון גבוה, אולי זה מתאים לכם.
קחו בחשבון את התנודתיות האפשרית.
זכרו- כסף מייצר כסף,
מאחל לכם לעשות השקעות טובות.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.