שתפו פוסט זה עם חברים!

הפעם אני רוצה לענות על השאלה:

אני רוצה להתחיל להשקיע, אבל אין לי כסף. ההכנסות שלנו שוות להוצאות, כלומר התזרים שלנו מאוזן. מה לעשות?


אני לא אכתוב כאן על הגדלת הכנסות, כתבתי במאמרים אחרים למה אני מהאנשים שדוגלים בלהשקיע יותר אנרגיות ומאמצים בלהגדיל הכנסות מאשר לצמצם הוצאות.

במאמר הנוכחי אני אכתוב על צמצום הוצאות, אבל מבלי לחתוך "בבשר החי" – בלי להוריד את רמת החיים בצורה דרמטית.

לדוגמה, אצל הרבה זוגות שעובדים קשה במשך כל השבוע, הפינוק השבועי הוא ללכת לבית קפה ביום שישי ולאכול ארוחת בוקר זוגית. העלות של הארוחה היא בערך 130-160 ₪ ליום שישי, 500-650 ₪ לחודש. השאלה היא כזאת: אם אנחנו נעשה את זה שבוע כן שבוע לא, במקום כל שבוע, ונפנה 300 ₪ להשקעות- האם זה באמת יפגע לנו באיכות החיים?
לטענתי, לא ממש.

הציניקנים יכולים להגיד מה שווים 300 ₪, זה כלום. אז כן- 300 ₪ בחודש זה 3,600 ₪ בשנה וכולל הריבית דריבית, אנחנו מגיעים ל3,800 ₪ בשנה. אחרי חמש שנים, יש לנו עוד כ-20 אלף שקלים, ממשהו שלא פגע בנו באיכות החיים והכסף מצטבר. בנוסף, זה מיינדסט. אני מתרגל לחשוב על tradeoff בין לעשות משהו כהוצאה או כהשקעה. צריך להתרגל להשקיע.  

דוגמה נוספת, מתקלקל משהו בבית. אם למשל מדובר בקצר חשמלי ונשרף הלוח חשמל, אז חייבים חשמלאי. זה החוק, אין מה לעשות ומדובר בבטיחות. אבל, יכול להיות שיהיה תיקון קטן כמו סתימה קטנה בביוב שאנחנו יכולים לתקן לבד, או שקרה משהו לצעצוע של הילד שאנחנו יכולים לתקן ולא ישר לקנות חדש, או תיקון נעליים- יש סנדלרים שיכולים לתקן את הנעל ב-50 שקלים, ויחסכו לנו לקנות נעל חדשה ב-500-600 ₪.

הדברים האלו יכולים להראות איזוטריים ושוליים, אבל תאמינו לי- זה יכול להשאיר לכם בתא המשפחתי לפחות 5,000-8,000 ₪ בשנה. כשאני ככלכלן מסתכל על 8,000 ₪ בשנה, אלו 80 אלף שקלים תוך 10 שנים. אם אני משקיע את הסכום הזה והוא מייצר קצת תשואות, מדובר ב-100 אלף שקלים. לייצר 100 אלף שקלים תוך 10 שנים בנוסף להכנסה השוטפת, זה כבר כסף משמעותי. כסף מייצר כסף, כלומר אם נשקיע אותו וניקח גם מעט סיכונים, נוכל לייצר אפילו יותר כסף.

אני מציע לכם לבחון היטב את תזרים המזומנים שלכם, ולראות איפה יוצאים כספים שלא גורמים לכם להרבה הנאה. אולי אפשר לחסוך מעט בתקציב הביגוד והקוסמטיקה, קצת בתקציב הבילויים וקצת בבעלי מקצוע בחוץ, ופתאום תראו שנשארים לכם אלפי שקלים, כשלא מדובר על עמלות שאנחנו משלמים בבנקים, לחברות הביטוח ובתי ההשקעות.

כשאני רוצה לייצר עוד כסף מהשקעות, וכמובן להגדיל הכנסות, זה by far הפתרון הכי טוב, אבל בדרך יש לנו מה לעשות בהקטנת ההוצאות מבלי לפגוע ברמת החיים, מבלי להרגיש שאנחנו קורבנות ואומללים. אני טוען שבאנו לעולם להנות, אז אנחנו צריכים להנות אבל השקעות זה מהנה גם כן, כי עם הפירות אנחנו נצליח לעזור לעצמנו ולדורות הבאים.

 
אז שיהיו לכם השקעות טובות, תבחנו איפה אפשר לצמצם קצת את הכסף הפנוי ותתחילו להשקיע. זה פשוט- כסף מייצר כסף.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.