שתפו פוסט זה עם חברים!

ואם אני מפחד להשקיע? אני מפחד שיהיו ירידות וערך הכסף שלי ירד.
זאת שאלה שאני נתקל בה לא מעט כשאני עושה ייעוץ אישי לזוגות, הרבה פעמים אחד מבני הזוג קצת חושש.
לפעמים זה הגבר, לפעמים זו האישה.

הרבה פעמים אלו קולות שמגיעים מתוך דברים ששמענו בבית מההורים, מהשכנים מסיפורים על אנשים שהשקיעו וכל כספם נעלם, והיו מקרים כאלו. אבל בעולם הכסף, השאלה היא תמיד:
מה האלטרנטיבה?

בהחלט אפשר להפסיד כסף בהשקעות. אני באופן אישי נמצא בהשקעות כבר למעלה מ-40 שנים. להגיד לכם שהכל הרווחתי? ממש לא. היו גם הרבה הפסדים, אבל כל עוד הממוצע של הרווחים משמעותית יותר גבוה משל מההפסדים, זה מעצבן אבל לא נורא.

אם אני מתחיל בצד הרגשי של כסף והשקעות, אז כסף זה רק כסף. הוא כלי מעולה, אבל הוא לא מטרה. זאת אומרת, יותר חשוב שתשנו טוב בלילה מאשר שיהיו לכם עוד כמה אלפי או עשרות אלפי או מאות אלפי שקלים בחשבון.
אבל מצד שני, מי שרוצה להתקדם כלכלית, מי שלא רוצה להיות תלוי רק בפנסיה שלו, מי שיש לו קרן השתלמות (מכשיר שנותן לנו פטור ממס רווח הון) והוא בוחר להיות במסלול עם 10% מניות או בלי מניות בכלל כי הוא מפחד להפסיד, מפסיד תשואה אלטרנטיבית. הוא מפסיד כסף שיכול לעשות לו כסף.

אני חוזר על דבריי- הכי חשוב זה לישון טוב בלילה, ובשביל כסף אנחנו לא נעשה דברים שאנחנו נפחד מהם. אבל, אם הגענו לשלב שיש לנו כבר איזשהו הון, אפשר לחלק אותו. אפשר לחלק חלק לפרוסה שתניב לנו יותר תשואה, פרוסה שתניב לנו פחות תשואה, אבל אם אנחנו רוצים להרוויח כסף, אם אנחנו רוצים להגיע לעוד הון שנוכל לעזור לילדים שלנו, ונוכל להגשים חלומות, אין דרך אחרת מלבד השקעות. המשכורת מהעבודה ולא משנה אם אנחנו שכירים או עצמאים, היא בדרך כלל די סופית.
נכון שיש עצמאים שגדלים וגדלים אבל זה סרט אחר. רוב האנשים הם עצמאים קטנים, יש להם איזשהו סדר גודל של הכנסות. כשכירים, יש סדר גודל של הכנסות שאפשר לשפר אותו כל כמה שנים, אבל עדיין הקפיצה המשמעותית מגיעה מהשקעות.

אילו השקעות? לא חשוב אילו, יש הרבה אפשרויות.

יש לי קורס בונים עתיד מהשקעות, שם אפשר לראות כל מיני רעיונות ומה עושים עם עודף תזרימי.

בנוגע לשאלה שהתחלנו איתה, אם אני מפחד להפסיד, צריך להבין את המחיר של אי השקעות. כי לא להשקיע או ללכת על השקעה של אחוז תשואה שנתית בתוכנית חיסכון בבנק זאת גם החלטה, זאת השקעה. השקעה שתניב בין 0-1%, וזה בסדר לפרוסה מהכסף או לכל הכסף, זה כבר תלוי בכם, אבל מי שרוצה לצמוח צריך לחפש אפיקים שמניבים יותר. יכול להיות שכשההון גדל, משקיעים בכמה תחומים כמו חלק בשוק ההון, חלק בנדל"ן, חלק בקרנות חוב, חלק בהלוואות חברתיות וכו', ואז במיקס בין כולם, אם אפיק אחד קורס אנחנו עדיין בסדר בממוצע, אבל אנחנו מייצרים כסף.

אם אני אשים 100 אלף שקלים ל-25 שנים ולא אגע בהם, ואני אשקיע אותם ב-1% תשואה שנתית, אני אגיע בערך ל-140-160 אלף שקלים. אם אני אשקיע אותם ב-10% תשואה שנתית, הם יהיו שווים למעלה ממיליון, כמעט פי 8.
נכון שזה הרבה יותר מסוכן ולא מתאים לכל אחד לשים את כל ההון בתשואה גבוהה, אבל גם ב-2-4% בריבית דריבית עם השנים, זה משמעותית יותר מאחוז.

המטרה שלי במאמר הזה היא לא לדחוף אתכם להשקיע בכל מחיר, מה שאני בא להגיד- אם אני מפחד להפסיד כסף, הרבה פעמים הפחד נובע מחוסר ידע.
תלמדו קורס, לכו ליועץ, תנו לגורם מקצועי להשקיע עבורכם. תבחרו את הדרך שמתאימה לכם, תבינו מה אתם עושים עם הכסף, תבינו איפה הכסף.
על הפחד אפשר להתגבר על ידי ידע, הבנה, על ידי פיזור בין אפיקי השקעה שונים עם רמת סיכון- סיכוי שונה. העיקר שבסופו של דבר הכסף יעבוד עבורכם, ובמיוחד מי שיש לו עודף תזרימי, כלומר כל חודש נשארים 1,000-3,000 שקל, כדאי לתת לכסף לעבוד עבורנו.
כסף זה אחלה כלי לשפר את רמת החיים, איכות החיים ולדאוג לדורות הבאים.

מקווה שיהיו לכם השקעות טובות, תשנו טוב בלילה ותהנו מהחיים.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.