שתפו פוסט זה עם חברים!

המאמר הבא מיועד לאלו שמפחדים להתחיל להשקיע.
פחד זה דבר מובן. מצד שני, הפחד הוא תמיד סיפורים שיש לנו בראש, אנחנו מפחדים מהמשהו הזה שאולי יקרה, ואנחנו עסוקים בלפחד. זה גוזל מאיתנו המון אנרגיה ולא מקדם אותנו לשום מקום.

בואו נראה איך מתמודדים עם הפחד. פחד, לרוב עד תמיד, נובע מחוסר ידיעה. כשאנחנו באים לעולם ההשקעות, אפשר להתגבר על חוסר הידיעה, אפשר ללמוד.
אתם קוראים את המאמר הזה, אז כנראה שאתם מאזינים גם לפודקאסט שלי כסף והשקעות, וסרטונים ופודקאסטים אחרים. אולי קראתם ספרים, אולי לקחתם ייעוץ, זה נותן ידע.
כשאני יודע משהו, אני יודע לאן אני הולך ואני פחות מפחד.

אני אוהב להמשיל את הפחד הזה לפחד של תינוק. תינוק זוחל, והוא רוצה להתחיל ללכת- הוא עומד, נופל, עומד, נופל. זה מונע ממנו לעמוד וללכת? לא. הוא לא מפחד, כי לא הכניסו לו לראש שהוא צריך לפחד. הוא נמצא במקום שהוא רוצה ללמוד את הדבר הזה. תינוק שעומד, הוא רוצה להתחיל לדבר, אז הוא משמיע הברות, דברים לא ברורים, עד שהוא מדבר בשפה שכולנו מבינים.
זו המשלה להתקדמות הטבע- אותו זרע, שתיל שאנחנו שותלים באדמה והופך להיות עץ, גם הוא התחיל במשהו קטן, השריש שורשים, והתחיל להיאבק באדמה כדי לפרוץ אותה.
דוגמה נוספת, האפרוח בתוך הביצה צריך לבקוע את הקליפה כדי לצאת ממנה ובסוף לגדול להיות תרנגול.
הם כולם מתגברים, אז גם אנחנו, בני האנוש, יכולים להתגבר על הפחד להתחיל להשקיע. אחרי שיש לנו איזשהו ידע מינימלי, החששות קיימים אבל יורדים.

 אני אוסיף בסוגריים שאני משקיע כבר למעלה מ-40 שנה, ועדין, כשאני בא להשקעה גדולה משמעותית (ואצל כל אחד המשמעותי זה סכום אחר) יש חששות, יש דאגות, יש תהיות אם זה יצליח, לא יצליח, זה נכון לי, לא נכון לי.
אז מה שאני עושה- אני לומד.
אני שואל, אני מתעניין, בודק עם קולגות, בוחן את החברה שאני רוצה אולי להשקיע בה, או את התחום, ואז אני מקבל החלטה אם כן או לא. אז זה בסדר לחשוש, זה בסדר לפחד, אבל שזה לא יעצור אתכם. זה צריך להיות הטריגר בדרייב להגדיל ידע, ועכשיו כשצמחתם והבנתם שזה מפחיד אבל אני מוכן או מוכנה לנסות, בשלב הזה צריך להתחיל להחליט על אפיקי השקעה.

בדרך כלל (כשמדובר על שוק ההון) אני ממליץ להתחיל בסכומים יחסית קטנים, כדי שתוכלו לדגום את זה, לראות את זה ולהתחיל לאט לאט לראות מה זה עושה לכם. השקעות בנדל"ן כמובן שזה סכומים יותר גדולים, אז החקר הראשוני צריך להיות יותר גדול, אבל מכיוון שמדובר בדברים שאנשים עושים כבר עשרות ומאות שנים, כנראה שרוב האנשים לא הרבה יותר חכמים ומוכשרים מכם הקוראים. הם התגברו על הפחד, צברו ידע והתחילו.

לסיכום, המסר שלי הוא כזה- לרכוש ידע, לקבל את הביטחון לבחור את המקומות שתישנו איתם טוב בלילה, ואם משהו יקרה לכסף זה מעצבן, זה מבאס וזה לא מה שתכננתם, אבל למדתם, צמחתם, בדיוק כמו התינוק שמתחיל ללכת ונופל.
ככה זה גם עולם ההשקעות, התפתחות שלב אחר שלב. המיינדסט שלנו מתרחב, האפשרויות שלנו גדלות ובסוף תאמינו לי- כסף מייצר כסף בכל סכום, וכדאי להתחבר לעולם הזה.
אנחנו נעבוד, נכניס עוד הכנסות מתחומים שאנחנו אוהבים וניתן לכסף שלנו לעבוד עבורנו.
כך ננצח את כל משוואת האושר שבאנו לחיים האלו לחוות.

תרכשו ידע, תעזו להתקדם, תזכרו שהפחד הוא משתק ממשהו שלא קרה, אז תשימו אותו בצד ותזכרו תמיד את התינוק שקם ללכת ומצליח ושכך יהיה לכם בהשקעות.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.