שתפו פוסט זה עם חברים!

"לפרוש לפני הפנסיה" זה מושג שאני משתמש בו הרבה, ומי שעוקב אחרי יודע שאני מאוד אוהב אותו. במאמר הנוכחי אני רוצה להסביר אותו.
אז מה זה לפרוש לפני הפנסיה?
מדברים איתנו על פנסיה, ולא משנה אם אנחנו צעירים בגילאי 20-30 או כבר בגילאי 50-60 ומתקרבים לפרישה. האוטומט שלנו חושב על פרישה בגיל 67 לגבר וגיל 62 לאישה, לנשים זה קצת יעלה, אבל בגדול אנחנו חושבים על הגיל המאוד מבוגר. עד אז אנחנו עובדים, חוסכים ומתכננים שבפנסיה נלך לדוג, נטפל בנכדים ונעשה את כל התחביבים שלנו.

אני רוצה להציע מודל אחר להסתכל על הדברים.

אני רוצה להציע להסתכל על "לפרוש לפני הפנסיה", כלהגיע לגיל הכי מוקדם שאפשר, בו אני יכול לקבל החלטה מה אני רוצה לעשות. זה לא אומר שאנחנו נלך כל היום ונשב בים או נישאר בבית ונסתכל על הטלוויזיה. לא. זה אומר שאנחנו נגיע הכי מוקדם לגיל בו אני אוכל לבחור מה לעשות.

למזלי, לשמחתי, שילוב של תכנון ומזל, אני הגעתי לזה בגיל 46 ומאז אני יכול לבחור מה אני רוצה לעשות: באיזה תדירות, באיזה תחומים לעשות.

איך להגיע לזה? זו כבר עבודה שדורשת תכנון, כי גם אם צברנו בכספים הפנסיונים, מה שנקרא קרן פנסיה, ביטוחי מנהלים וקופות גמל הרבה מאוד כסף, לא נוכל להשתמש בהם לפני גיל 60 ומעלה. אז אם אנחנו היום בני 40 ורוצים לפרוש, אנחנו צריכים לראות מה תזרים המזומנים שישמש אותנו מגיל 40 עד גיל 60.

התשובה היא כסף מהשקעות.

השקעות זה יכול להיות שוק ההון, יכול להיות נדל"ן, זה יכול להיות באיזשהו עסק שמניב, זה יכול להיות באלף ואחד סוגים ודברים, אבל כדי שנגיע למצב שנוכל לפרוש לפני הפנסיה, אנחנו צריכים הון שממנו בצורה סבירה, בסביבות 4-6%, נוכל לגזור ממנו פרוסות כל תקופה, לשמור על הקרן ואנחנו נוכל לחיות. בשביל זה צריך לדעת איך לתכנן את ההשקעות, איך לעשות פיזור בין ההשקעות ואיך למנף למי שזה מתאים לו.
על כל זה ועוד אני מדבר בקורס שלי בונים עתיד מהשקעות.

אם אתם רוצים לפרוש לפני הפנסיה, אם אתם רוצים להגיע למצב שאתם בוחרים מה לעשות ומתי לעשות, אין דרך אחרת, שאני מכיר לפחות, שהיא לא דרך השקעות וכל סכום הוא טוב בשביל ההתחלה.
יהיו כאלה שיגיעו לזה בגיל 40, יהיו כאלה שלא יגיעו לזה לעולם, כי רמת ההכנסה שלהם לא מאפשרת להם מספיק כסף פנוי כדי להשקיע, אבל מי מכם שיש לו כסף פנוי ועודף תזרימי, תתחילו להשקיע אותו. מי שמרגיש שהוא מבזבז המון כסף שהוא לא ממש נהנה ממנו, תתחילו לצבור השקעות, עוד ועוד ועוד ועוד שיתחיל לעבוד עבורכם עם הזמן וכך, גם בזכות הריבית דריבית, אתם תגיעו לסכומים מאוד יפים.

אז אני מאחל לכולם לפרוש לפני הפנסיה,
תעשו את מה שאתם אוהבים,
לא לפחד מהשקעות.
השקעות זה דבר טוב.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.