שתפו פוסט זה עם חברים!

רובנו לא רוצים לחשוב על הגיל המבוגר: על זקנה, על פנסיה.

הפעם אני לא מדבר על לפרוש לפני הפנסיה, אלא על הגיל המכובד של 67 לגבר ו64 לאישה. 
האם אנחנו יודעים מה יהיו מקורות ההכנסה שלנו?

כמובן שקצבת הזקנה של ביטוח לאומי מגיעה לכל אחד, אך היא עומדת על כ-4,500 ₪ לזוג-זה נחמד, אבל מזה לא נוכל לחיות.

אז מה עוד יש לנו?
1. חסכונות שחסכנו באופן עצמאי

  1. קרנות פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל שהפריש לנו המעסיק או שהפרשנו לבד כעצמאים

נורא 'כיף' להגיד שלא מאמינים לקרנות הפנסיה ואין סיכוי שנקבל את הכסף שלנו, אבל אני אישית לא מאמין בזה. יכול להיות שתהיה ירידה ככל שהאוכלוסייה תתבגר יותר, ולכן, ככל שאתם צעירים יותר אז אתם צריכים לדאוג לעצמכם יותר. בכל מקרה, משהו בטוח נקבל כי יש גם רגולציה, ולדעתי היא טובה בישראל בכל הנוגע לעולם הפנסיוני. זאת אומרת, להגיד לא ישלמו לי ולא יהיה לי, אחלה, אבל זה לא פתרון, אז מה כן הפתרון?

אני מציע לחפש בגוגל את המסלקה הפנסיונית, או אם אתם עובדים בחברה גדולה אז דרך הסוכן ביטוח, ולבקש דוח של המסלקה.
ככל שאתם מבוגרים יותר זה חשוב יותר כי עבדתם יותר שנים, יכול להיות שהחלפתם מקומות עבודה ואתם אפילו לא זוכרים איפה עבדתם ואיזה קרנות היו לכם. במסלקה אתם יכולים לראות כמה כסף נצבר עבורכם עד היום ולאיזה פנסיה זה עשוי להביא אתכם בגיל הפרישה. משם, אנחנו הולכים לבדיקה של עם כמה כסף אנחנו רוצים לחיות. זוג אחד יגיד 15 אלף שקל לחודש, אחר יגיד 30 אלף שקל לחודש, אחר יגיד עשרת אלפים.

לפי רמת החיים, הרצון והצורך, נצטרך לבדוק ולעשות השלמות. קודם כל, אם אני ובת זוגי מפרישים היום כל אחד 2,500 ₪ בחודש כשכירים, וביחד  5,000 ש"ח לחודש, אז נכנסים לקרנות הפנסיה שלנו 60,000 ₪ בשנה. אם אנחנו בני 35 ויש לנו 30 שנים לעבוד, אז אפשר להתחיל לעשות סימולציה לכמה כסף זה מביא אותנו והאם זה מביא אותנו לחוף המבטחים הפנסיוני.

במידה ואתם עצמאים ועדין לא התחלתם לחשוב על זה, זה הזמן להתחיל לחשוב איך אתם דואגים לעתיד שלכם. לדוגמה, יש כאלו שקונים שלוש דירות להשקעה ומתכוונים לחיות מהתזרים שיגיע לאחר גמר המשכנתא.

אני לא מצדד בדרך כזו או אחרת, מה שחשוב לי להדגיש הוא שתחשבו שהגעתם לגיל 70, ואתם הולכים לחיות עד גיל 90/95/100, כלומר אתם צריכים לחיות 20-25 שנה ללא עבודה. האם אתם ערוכים לכך או לא?

זה קריטי לגיל המבוגר, גם אם היום אתם בני 40 ומרגישים הכי אנרגטיים בעולם, אני יכול להגיד לכם מניסיון שמתבגרים. אני עברתי את גיל 60, לא חשבתי שזה יגיע כל כך מהר, וזה הגיע.

אז תעשו לעצמכם טובה- תבדקו איפה הכספים שלכם, איך הם מנוהלים, כמה כבר צברתם, מה צריך לעשות כדי לשפר, תתחילו להשקיע ולחסוך ואז הכל יהיה מצוין.

תחשבו שגם המחר יגיע וככל שתערכו אליו טוב יותר, יהיה קל יותר ושמח יותר.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.