שתפו פוסט זה עם חברים!

מה גורם לנו לפעמים לא לעשות?

שני דברים בגדול:
1. שמועות ששמענו על גרידיות
2. פחדים של הסביבה.

מה הכוונה בגרידיות ומה כוונה בפחדים?

אנחנו רוצים להתחיל להשקיע, להיכנס לעולם ההשקעות. אנחנו רוצים לצמוח כלכלית, להגיע לרווחה כלכלית ואנחנו לא תמיד אנחנו יודעים ב-day one מה לעשות, אז אנחנו מתחילים לשאול, שואלים אנשים ואז מגיעים הפחדים.

ההורים, חברים, שכנים, או אנשים אחרים יגידו לנו "אל תתקרב לזה, אני מכיר את יוסי שאיבד את כל הכסף שלו" ומישהי אחרת מכירה את שולה שעשתה טעות, ועד היום היא מצטערת עליה, וההורים שלה שלא נדבר, הם הפסידו את כל הכסף שלהם וכו'.

מצד שני, יש את אלה שהשקיעו בלי להבין מה הם עושים, כי אמרו להם שהם ירוויחו 22% לשנה ואין סיכון. אז הם הלכו לשם ושמו 300/400/700 אלף שקל. הם היו גרידיים, לא בדקו מה קורה, כי אמרו להם 20-30 אחוז לשנה, וואלה מי לא היה רוצה. הם הלכו על ההשקעה והפסידו את כל הכסף שלהם.

ואז מה שקורה זה שאנחנו, שלא תמיד מכירים ומבינים, שומעים שההוא הפסיד, ההוא הפסיד, ההוא הפסיד, אנשים אומרים לי לא להשקיע, ומתחילים לפחד. אומרים לי לא, זה מסוכן, זה לא כדאי.
מה עושים במצב כזה?
כשאנחנו שומעים דעות סותרות, אנחנו לא עושים. כבני אדם, כשמבלבלים אותנו האינסטינקט הראשוני והאגו שלנו אומרים לנו דבר ראשון, אל תקבלו החלטה. חכו, שבו על הגדר. תמתינו.
להמתין למה?
מתי זה ישתנה?
לא יודעים. אני מחכה, כי לא רוצה להפסיד. אמרו לי, שמעתי.
מהמצב הזה, אני ממש מזמין אתכם להיפרד. המצב של אני מחכה, לא יודע למה. שיגמרו העליות, שיגמרו הירידות. שאני אשמע על זה ושיגידו לי את זה.

אני מציע לכם קודם כל תמיד לשאול, להתלבט ולהתייעץ. זה דבר ראשון. אבל עם מי? עם מישהו שעשה. מישהו שעשה והצליח. בדרך כלל כל מי שהצליח, אם הוא מספיק הגון, יספר גם על משהו שלא הצליח, על הטעויות שהוא עשה, על הדברים שהוא חשב שהוא מבין כיום. הוא לא הבין בעבר, הפסיד, ואז הוא המשיך הלאה והתקדם דרך לימוד מהתקלות, כי אי אפשר להצליח בלי להיכשל. אין דבר כזה, אצל אף אחד, ולא משנה באיזה תחום. בין אם זה מלווה משקיעים בארץ, מלווה משקיעים בחו"ל, משקיע בשוק ההון, מישהו עם חנויות דיגיטליות ועוד. לא יכול להיות שהוא רק הצליח.
במקרה שלי, ברוך השם, עשיתי מלא טעויות וכישלונות. אני משתדל ללמוד מכל אחת, לא תמיד מצליח, לפעמים אני עושה אותן עוד פעם ועוד פעם, עד שאני כן לומד. לפעמים הטעויות זה ללמוד על עצמי ויש ועל דברים שלא מתאימים לי, אבל יכולים להתאים נהדר למישהו אחר. זה עניין של אופי גם, עניין של רצון להתמקד בדברים.

אז ללמוד זה חשוב, ולהתלבט ולהתייעץ, זה עוד יותר חשוב. אבל הכי חשוב זה עם מי. אני ממש ממש מציע לכם, מבקש מכם, מתחנן: תתקדמו, תעשו.
מותר לפעמים לעצור כמובן, אבל לא לשבת על הגדר במשך שנים. כי בסוף מי שלא ישקיע, מי שלא יטפל בעולם הפיננסי שלו ויבין איפה כספים נמצאים, או יטפל בהגדלת ההכנסות, או ינסה לפתח את המיינדסט שלו להגדלת הכנסות שפע, לא רק שהוא יעמוד במקום, אלא הוא ילך אחורה, כי העולם שלנו מתקדם מאוד מהר.
עולם התעסוקה משתנה, עולם ההכנסות משתנה, עולם ההשקעות משתנה. אנחנו חייבים להדביק את המירוץ. לא חייבים לבד, אבל חייבים עם מישהו שמבין.

אני מקווה ששכנעתי אתכם ושיהיה בהצלחה.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.