שתפו פוסט זה עם חברים!

למה אני באופן אישי משקיע במטבעות דיגיטליים וכמה?

אני לא מתכוון למספרים, אלא לעקרונות.                                   

חשוב לציין שכל מה שנכתב במאמר לא מהווה המלצה בשום כיוון, אלא אני משתף ידע ודעות אישיות שלי בלבד.

מטבעות דיגיטליים, כלומר קריפטו, נמצאים הרבה בכותרות. ביטקוין ואיטריום הם הכי מפורסמים אבל יש למעשה עוד אלף, בערך עשרת אלפים מטבעות. יש גם את כל עולם הבלוקצ'יין, שזו דרך חדשה איך לשמור נתונים ואיך להעביר נתונים במחשבים, ואני באופן אישי ממש חלש בלהבין טכנולוגית.

ישנו גם כל עולם המטאוורס, שפייסבוק הוציאו לאור בפעם הראשונה, שבעצם בעתיד יתכן וכולנו נחיה בממד וירטואלי ויהיה לנו אווטאר משלנו, דמויות ונוכל לרכוש דברים ציוד וירטואלי. יש גם את עולם ה-NFT, למשל גוצ'י הוציאו 100 תיקים וירטואליים, ועוד ועוד דברים קורים בעולמות האלו.

האם הכל זו בועה שתתפוצץ?

בהחלט יתכן.

האם ייתכן שאנחנו בדרך לעולם חדש משולב?

אני חושב שכן.

למשל, אנחנו חושבים לפעמים שאנחנו חיים בחיים הרגילים שלנו, אבל כל אחד מאיתנו חי לפחות בשני עולמות. אנחנו חיים עם בן / בת הזוג, עם הילדים, עם העבודה, אבל מצד שני, לכל אחד מאיתנו יש מרחב דיגיטלי. אנחנו נמצאים בקבוצות פייסבוק, למי שיש אינסטגרם וטוויטר ויש לנו גם אתרים שאנחנו לומדים מהם, כל אחד לפי תחומו. זאת אומרת, כל אחד מאיתנו נמצא בטלפון ובמחשב שעות רבות ביום, אז כבר כיום יש לנו שני ממדים.
האם יהיה עוד מימד?
כנראה שכן.

עד כמה זה יחדור לעולמנו?
לא ברור.

עד כמה אנחנו יודעים כבר עכשיו אילו חברות יצליחו ולאן זה יתפתח?
אנחנו ממש לא יודעים.

כמו שראיתי את הביטקוין בדולר, ב-50 דולר, ב-100 דולר, ואז ב-1,000 דולר ואמרתי לעצמי איזה קישקוש, אז בחוכמת הבדיעבד חבל כמובן שלא קניתי אז כשהמחיר היה נמוך. אני חושב שברמה האישית שלי, אני מוכן לקחת חלק מתיק ההשקעות שלי, פרוסה לא גדולה, ולהשקיע במקומות שלא ברור לי לאן הם ילכו. אולי הם יתרסקו לאפס, ולכן זה צריך להיות סכום מספיק קטן כדי שאם זה מתרסק אז אני אתבאס יומיים-שלושה וזהו, אבל אם זה יעשה מכפלות של פי 10, פי 20, או פי 100, זה יכול מה שנקרא- לשנות חיים.

כל אחד צריך כמובן לשאול את עצמו מה זה בשבילו הסכום המספיק קטן שאם הוא יעלם לא נורא, אבל אם זה יצליח זה יקדם אותו מאוד. לאחר מכן, להחליט לאן ללכת, כי יש ניירות ערך ספציפיים, יש קרנות שמשקיעות בחו"ל, יש קרנות ישראליות שעוקבות אחר מדדיםבעולם הבלוקצ'יין והמטאוורס, או בקיצור כל החומר שנדרש לעולם החדש הזה.

איך להשקיע במטבעות עצמם, ואיך להשתמש בארנקים דיגיטליים זה משהו טכני וקטן, ומאוד קל למצוא את הפתרון של כל אחד, מה מתאים לו.

מעבר לזה, ברמת המאקרו, כל אחד צריך לשאול את עצמו האם הוא רוצה בכלל להיות חשוף למשהו שהוא מאוד מאוד תנודתי, שיכול לעלות ב-50%-100% ויכול להתרסק ולרדת לאפס. יכול להיות שהוא יתרסק ב-70%, תחכו חצי שנה וזה יעלה ב-300%.

זה באמת  עולם מאוד תנודתי כיום (סוף 2021), יתכן שעד שתקראו את המאמר, כל הכתוב כאן כבר לא יהיה רלוונטי.

זאת הסיבה שאני מדבר על מטבעות דיגיטליים, כי זו שאלה שאני נשאל המון. האם כדאי להשקיע בעולם המטבעות או בכל העולם החדש של ה-AI, וה-NFT והמטא, וכל אחד צריך לקבל החלטות לעצמו.

הכי חשוב זה לישון טוב בלילה, אז אם אתם מרגישים שירידה של 50-70% תגרום לכם לא לישון טוב, אז אין טעם לעשות את זה. מי שרוצה, יכול לפזר לכמה ניירות ערך שונים בכמה תחומים טיפה שונים את הכספים שהוא מייעד להשקעות תנודתיות, ואז מה שצריך לעשות זה לרכוש ולדעת לעצום עיניים. לחכות שנתיים-שלוש, לא להסתכל על זה ברמה היומית/שבועית, ולקוות שהימרתם או בחרתם נכון.

מקווה שעזרתי לכם לעשות עוד כסף מהכסף שלכם.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.