שתפו פוסט זה עם חברים!

מה לעשות? לקנות, למכור?

אני באפיק מוטה מניות, האם להקטין?

אני באפיק כללי, האם להגדיל?

השאלות האלו ועוד רבות, נפוצות מאוד בתקופה של ירידות חדות, ולפעמים גם בעליות, כלומר בתקופות תנודתיות.

בתקופות כאלו, אנשים מחפשים מישהו שיגיד להם מה לעשות.

הדעה המקצועית והאישית שלי היא שצריכה להיות לנו איזשהי תוכנית לעצמנו כשאנחנו עושים השקעה. עשיתי השקעה, מה המטרה שלה? כלומר קודם כל מה אופק זמן ההשקעה, האם זו השקעה לעוד חצי שנה שאני רוצה לעזוב את הארץ ולקנות רכב, או לקנות בית, או שזאת השקעה למען הגדלת ההון שלי, ואני לא צריך את הכסף למטרה מוגדרת בטווח קצר.

ככל שאני יותר ברור לעצמי מה מטרת ההשקעה ומה אופק זמן ההשקעה, אני יודע מתי להתעלם מהתנודתיות ומתי לא.
לצורך הדוגמה, אישה בת 33 שכספי הפנסיה שלה מושקעים באפיק מסוים, לא מנסה לכוון לשום אפיק מפני שהיא תיפגש עם הכסף שלה במקרה הטוב בעוד 31 שנים, אז מה זה משנה בעצם אם בחודש שעבר או בחודש הבא תהיה תנודתיות כזו אחרת. בטווח של 30 שנה, היסטורית, שווקי ההון עלו, אז לא צריך לקבל החלטה לעשות משהו.
אבל, אם ניקח את אותה אישה, ובכסף המדובר היא ובן זוגה שעומדים להתחתן בקרוב מתכננים להשתמש בתור ההון העצמי לדירת החלומות שלהם, שהם מתחילים לחפש אותה, ברור שההחלטה היא שונה.

ככל שאני צריך את הכסף בטווח קרוב יותר אני אקטין תנודתיות. אני לא רוצה להרוויח הרבה, כי אני לא רוצה להפסיד הרבה- סיכוי הולך עם סיכון. אין שום השקעה שניתן בוודאות להרוויח הרבה מבלי להסתכן, ומי שאומר לכם- שרלטן, תברחו.
אז ככל שאני יודע מה תוכנית ההשקעות שלי, אני יכול לחלק את הכסף לפרוסות השקעה של חלק שהוא כמעט ולא תנודתי, חלק עם תנודתיות מסוימת וחלק עם תנודתיות גבוהה.
ככל שאני מבין יותר מה המגרש שאני מתכוון לשחק בו, אני יודע להחליט בתקופת שינויים, במיוחד כלפי מטה, אם להקטין תנודתיות או לא.

כדרך אגב, הרבה פעמים אחרי שיש תנודתיות גדולה כלפי מטה, זה הזמן להסתער ולהגדיל פוזיציות כדי להרוויח מהעליות שככל הנראה מבחינה סטטיסטית יהיו פעם, אבל מתי זה נכון?
בהשקעות לטווח ארוך, כי אם אני חושב שעכשיו הירידות הגיעו לשיא שלהם, ואני אשקיע מלא כסף ובעוד שלושה חודשים כשאני צריך כבר את הכסף, אין לדעת מה יקרה איתו.  יתכן שאני אעשה עליו כבר 40% תשואה, אבל יתכן גם שהירידות ימשיכו וההתאוששות תהיה איטית.

זאת אומרת, לא לחשוב שאני יודע יותר טוב מכולם מה יקרה. צריך לעשות איזשהי תוכנית אסטרטגית למתי הכסף ולפי זה להשקיע. כסף שמושקע לטווח ארוך לא צריך להיות מאוד מושפע מדברים שקורים בטווח הקצר, בין אם זה ירידות או עליות.

חשוב שתבינו מה אתם רוצים מההשקעה שלכם. איזה סיכוי ואיזה סיכון אתם רוצים לקחת ולפי זה להחליט מה לעשות ביומיום.

שיהיה לכם המון בהצלחה,
תשנו טוב בלילה,
כסף זה רק כסף.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.