שתפו פוסט זה עם חברים!

במאמר הנוכחי, אדון בוויכוח האינסופי שהתחיל ביום שהמציאו את המושג 'דירה בשכירות', ונמשך עד עצם היום, וכנראה שגם לעולם ועד:

האם כדאי לגור בדירה בבעלותנו, או שכדאי להשקיע את הכסף בדרכים כאלו ואחרות ולגור בשכירות?

אני אתחיל מהסוף:
התשובה הנכונה היא תלוי. אין תשובה נכונה.
כל מי שמחפש את התשובה הנכונה בנושא הזה, אז אין.
ברוב הנושאים הכלכליים אין, אבל פה במיוחד אין.
למה אין? כי אנחנו צריכים לזכור שכסף זה כלי מעולה לחיים נוחים יותר, אבל זה רק כסף. זוגיות, שקט נפשי, ולישון טוב בלילה, שווים הרבה יותר מכל סכום שבעולם.
יש אנשים שחשוב להם שיהיה להם בית בבעלות. הם לא בנויים ללעבור כל שלוש שנים, חמש שנים או שבע שנים בשכירות, במיוחד בישראל שאין חוקי שכירות שמבטיחים אותנו לטווח ארוך. לאנשים כאלה, ברור שעדיף שיהיה בית בבעלות. זה ייתן להם שקט נפשי, זה ייתן להם ביטחון פנימי, ואלו חשובים יותר מכסף.
אם מסתכלים בצורה כלכלית טהורה, ורק כלכלית, למי שיש את ההון העצמי ביד, עדיף לגור בשכירות. כלומר, למישהו שיש לו למשל מיליון וחצי שקלים, והוא יודע לייצר עליהם 5% נטו בשנה: אלו 75,000 שקלים בשנה, בערך 6,000 ומשהו שקלים לחודש. אם הוא ישכור דירה ב-4,000-4,500 שקלים, יישאר לו עודף תזרימי של 1,000-2,000 שקלים לחודש. אז מבחינה כלכלית, כנראה שעדיף לא לגור בדירה בבעלות.
בנוסף, יש עוד יצור כלאיים. הרבה אנשים קונים נכס איפה שהם יכולים, לפי כמות ההון שיש להם, ושוכרים איפה שהם רוצים לגור. כלומר, קניתם נכס בסכום שיכולתם להרשות לעצמכם וששכר הדירה שאתם מקבלים הוא 3,500 שקלים לצורך הדוגמה. בהמשך לדוגמה, במקום שבו שאתם רוצים לגור, בדירת החלומות שלכם, העלות החודשית היא 5,000 שקלים לחודש. משמע- חסרים 1,500 שקלים. מי שיש לו עודף תזרימי, וזה חשוב לו, אז זו גם דרך. מצד אחד תהיה לו דירה, איזשהו ביטחון, נכס שתמיד יוכל לחזור אליו, לממש אותו או למנף אותו, ומצד שני הוא יוכל לגור איפה שירצה וכל חודש להשלים סכום מסוים.

מי שמחפש את התשובה הנכונה לגור בבעלות או להשקיע, אין תשובה נכונה. זה מאוד תלוי באופי שלכם, ובין בני זוג הרבה פעמים גם האופי שונה. יתכן ובן הזוג רוצה דירה כי זה עושה לו שקט נפשי, ככה הוא חונך והוא חושב שזה נכון, ואילו בת הזוג אומרת עזוב אותך מה זה משנה, נגור איפה שיוצא, בוא נשקיע את הכסף, ולהיפך.
אז תזכרו-
אפשרות אחת היא לקנות נכס ולהתחיל לייצר עוד הון, או למנף את הכסף מהנכס הזה ולעשות השקעות אחרות.
אפשרות אחרת כמובן, להתחיל ישר לגור בשכירות, ואת כל הכספים הפנויים של התא המשפחתי להשקיע אותם עוד ועוד וליצור עוד מנגנוני הון עצמי, או מנגנוני תזרים כאלה ואחרים.
האפשרות השלישית שכיום יותר ויותר אנשים בוחרים בה, היא לקנות איפה שאני יכול, לגור איפה שאני רוצה, וכל חודש להשלים איזשהו סכום, את הפער.

אני מאחל לכם שינה טובה בלילה,
זוגיות טובה,
תרגישו מרוצים מהחיים שלכם ואם עושה לכם טוב להשקיע- תשקיעו.
אם עושה לכם טוב לגור בבית משלכם- תגורו בבית משלכם.

לצערי לא הצלחתי לתת את התשובה הנכונה.
שיהיו לכם השקעות טובות והרבה הרבה שמחה.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.