שתפו פוסט זה עם חברים!

מה מונע מאנשים לצמוח כלכלית?

כולנו רוצים לצמוח כלכלית, להרגיש ביטחון כלכלי ולהגיע למצב שבו הכסף שלנו עובד עבורנו. אבל לפעמים משהו עומד בדרך ומונע מאיתנו את הצמיחה הכלכלית שכל כך מגיעה לנו. במאמר הזה, נדבר על הסיבות הנפוצות שמונעות מאנשים להצליח לצמוח כלכלית, ואיך אפשר להתגבר עליהן.

 

עסוקים מדי כדי להתעסק עם הכסף

החיים עמוסים, אין מה לעשות. עבודה, משפחה, ילדים, בילויים – כל אלה לוקחים מאיתנו את הזמן. הפתגם הידוע אומר "כשעובדים אין זמן לעשות כסף", וזה כל כך נכון. כשאתם עמוסים מהבוקר עד הערב, קשה למצוא את הזמן לבדוק מה קורה עם ההשקעות, ההכנסות או ההוצאות שלכם. אבל אם לא מקדישים אפילו שעתיים-שלוש בחודש כדי להתעסק עם הכסף, אתם לא תצמחו כלכלית.

אז מה עושים? מצאו זמן קבוע בלוח השנה. הקדישו זמן להתבונן במה שקורה עם הכסף שלכם: מהן ההשקעות הקיימות, מה אתם יכולים לשפר, ואיך ניתן להגדיל את ההכנסות שלכם בצורה יעילה.

 

חוסר ידע

הסיבה השנייה שמונעת מאנשים לצמוח כלכלית היא חוסר ידע. הפחד משתק אותנו, ולפעמים אנחנו פשוט נמנעים מלעשות צעדים פיננסיים בגלל חוסר ידע. כשאין ידע, כל דבר נשמע מפחיד: שינוי מקום עבודה, פתיחת עסק עצמאי, השקעה בנדל"ן או במניות.

הפתרון? צבירת ידע. כיום, אפשר לצבור ידע דרך כל כך הרבה ערוצים: פודקאסטים כמו למשל הפודקאסט של כסף והשקעות, קבוצות פייסבוק לפי נושאים רלוונטיים או אפילו קהילות פייסבוק שעוסקות בדילמות של היום יום כמו הקהילה שלנו "כסף והשקעות – קהילת בעלי המאה והדעה", קורסים, ספרים ויועצים פרטיים.

חשוב לצרוך ידע באופן מושכל ולא לקבל עצות מכל אחד – אבל ככל שיהיה לכם יותר ידע, כך תפחת הפחד שלכם, ותוכלו לעשות צעדים פיננסיים בביטחון.

הפחד מהלא נודע

יש מקרים שבהם יש ידע, אבל הפחד עצמו הוא זה שמונע מאיתנו לפעול. לדוגמה, השקעתם בעבר במניה שירדה ב-10%, נבהלתם ומכרתם. ככה אתם עלולים לפחד ממניות לנצח ולהימנע מהשקעות משמעותיות. הפחד הזה משתק, ומונע מכם לנצל הזדמנויות.

מה עושים? יש דרכים רבות להקטין את הפחד. ישנם מכשירים פיננסיים שמאפשרים השקעות אוטומטיות, וישנם אנשי מקצוע שמנהלים עבורכם את ההשקעות. למשל, בנדל"ן, יש מלווי משקיעים שעוזרים לנהל את כל התהליך – משיפוץ ועד הכנסת שוכר. בשוק ההון תוכלו למצוא לכם את איש או אשת המקצוע עם התמחות בבניית תיק השקעות בשוק ההון שיתאים לכם את תוכנית הפעולה האידיאלית עבורכם.

לכן, כדאי לשקול לשלם למומחים שיסייעו לכם להתגבר על הפחד ולצמוח כלכלית. מי שמשאיר את הכסף שלו בעובר ושב ולא משקיע – ימצא את עצמו במצב שבו ערך הכסף שלו יורד עם הזמן, בעיקר בגלל האינפלציה.

 

איך להתגבר על המכשולים לצמיחה כלכלית?

אם תשאלו אותי, אחד הזרזים הכי בריאים שיש לצמיחה פיננסית נכונה ונבונה הוא הימצאות בסביבה הנכונה שתדחוף אתכם קדימה ולמעלה. לא סתם אומרים שאנחנו הממוצע של חמשת האנשים שסובבים אותנו, כך שאם כבר להיות ממוצע של חמישה אנשים – לפחות שיהיו אלו אנשים מצליחים, מאושרים ומעושרים שיכולים ללמד אתכם דבר או שניים ולעזור לכם לצמוח כלכלית.

מה עושים? מצטרפים למועדון חברים סגור בו חברי המועדון יהוו עבורכם מנוע לצמיחה והתפתחות, יעודדו אתכם להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמכם ובשורה התחתונה (אשר לשמה התכנסנו) יעזרו לכם להתמודד עם המכשולים ולצמוח כלכלית ואישית.

דוגמא למועדון חברים שכזה הוא המועדון שלנו, מועדון כסף והשקעות, שהוקם בדיוק לשם המטרה הזו ואני מזמין אתכם לבוא להציץ. המועדון מתאים לכל השלבים במסע הפיננסי שלכם והוא המקום שמחבר אנשים אל כסף, עושר ואושר. תסתכלו על זה כאל ליווי קבוע, נגיש ואינסופי בגובה העיניים, בקבוצה תומכת ומונחית שנותנת לכם את כל הידע, החוכמה והעזרה כדי להתקדם במקומות שצריך.

 

לסיכום

אז אם אתם רוצים לצמוח כלכלית, תפסיקו לפחד, תתחילו ללמוד ותמצאו זמן להתעסק עם הכסף שלכם. זה באמת כזה פשוט והדבר היחיד שעוצר אתכם זה לקבל החלטה.

לא צריך הרבה זמן – אפילו שעתיים-שלוש בחודש יכולות לעשות את ההבדל. הכסף שלכם יכול לעבוד קשה עבורכם, אבל אתם צריכים לעזור לו בכך שתתנו לו את תשומת הלב שמגיעה לו.

אז קדימה, צאו לדרך והתחילו לצמוח כלכלית!

בהצלחה!

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר