שתפו פוסט זה עם חברים!

המאמר הנוכחי עוסק בהשקעה בסכומים קטנים.

מה זה סכום קטן?

אחד יכול להגיד 500 שקלים, אחד יכול להגיד 30 אלף שקלים ואחר יכול להגיד 200 אלף שקלים, כל אחד בהתאם למצבו. כשאני מדבר כאן על סכומים קטנים, אני מתכוון לכמה מאות שקלים בחודש.

הגעתם למסקנה שצריך להתחיל להשקיע, שצריך להתחיל לחסוך, שכל משכורת שמגיעה, קודם כל פרוסה מסוימת נשארת אצלכם לפני שמשלמים ונגמר הכסף.
יש הרבה מאוד אפשרויות איך להשקיע בסכומים קטנים. בגדול, הרעיון מבחינתי הוא לחפש אפיקי השקעה שאפשר לעשות להם הוראת קבע. הוראת קבע היא שאני מגדיר שלצורך העניין שאני מעביר כל חודש 300 שקלים, אבל תמיד אני יכול להפסיק. לדוגמה, קופת גמל להשקעה.
בנוסף, יש הרבה מאוד מכשירים שאני יכול להפקיד בהם סכום חד פעמי. אם מעניין אותי שוק ההון, אני יכול לפתוח חשבון מסחר עצמאי בשוק ההון, ובכל פעם שמתפנה סכום כסף, לרכוש ניירות ערך כאלה או אחרים באופן עצמאי.

פלטפורמה נוספת שמקבלת הוראת קבע היא הלוואות חברתיות– התנודתיות שם די ידועה והסיכוי די ידוע. אני יכול להפקיד סכום חד פעמי ואני יכול לעשות הוראת קבע וזה סוג של השקעה לא בשוק ההון.
למי שרוצה רמות סיכון הרבה יותר גבוהות, אז יש עוד דרך. יש פלטפורמות שמגייסות כספים לעסקים ולסטרטאפים כמו פנדיט פיפלביז, אקזיטוואלי ועוד. אלו מקומות שבסכום של כמה אלפי שקלים ניתן להיכנס כשותף בחברה. זה ברמות סיכון הרבה יותר גבוהות כי אין לנו כל כך שליטה מה לעשות ואי אפשר להנזיל את הכסף מהר, אבל אם מישהו רוצה לקחת סיכונים גבוהים, זו זכותו. גם עולם הקריפטו, כלומר בכל המטבעות הדיגיטליים, אני יכול להתחיל להשקיע בכל סכום כמעט, אך הסיכון מאוד מאוד גבוה.

אז יש לנו ארבע דוגמאות כיצד ניתן להתחיל להשקיע בסכומים קטנים:

  1. הלוואות חברתיות – הסיכון הוא פחות או יותר כמו אג"ח
  2. שוק ההון – הסיכון תלוי באיזה מסלולים אני משקיע והאם אני משקיע לבד
  3. סטארטאפים – סיכון גבוה
  4. קריפטו – סיכון גבוה

חשוב להבין את הסיכוי והסיכון, אבל מבחינתי הכי חשוב זה להתחיל להשקיע ולא משנה במה. המיינדסט שלנו צריך להתחיל לעבוד ולהרגיש שוואלה אני מתגבר על הפחד, אני אתחיל ועם הזמן אני אתמקצע יותר וארוויח יותר כסף.

שיהיה המון המון בהצלחה בהשקעות.

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.