שתפו פוסט זה עם חברים!

מה עושים כשהאינפלציה מתקרבת?

אנחנו נמצאים עכשיו במרץ 2022 ובכל העולם האינפלציה עולה. אני מתעלם מהשאלה האם זה זמני או קבוע, מה שהכלכלנים מנסים לנבא. השאלה היא מה אנחנו עושים עם הכסף שלנו, זה מה שחשוב בסוף.

יש כמה אפשרויות איך להתגונן מפני אינפלציה.

קודם כל, לא מומלץ לשמור על הרבה כסף מזומן– בתקופת אינפלציה ערך הכסף נשחק. נגיד שהאינפלציה היא 10% בשנה (בתקווה שלא), אז אם יש לנו 10,000 שקלים בתחילת השנה, בסוף השנה הם יהיו שווים 9,000 שקלים במונחי קניה של היום. למה? כי 10% מערך הכסף נשחק, זאת אומרת שמאוד לא מומלץ להחזיר הרבה מזומן בתקופות אינפלציה.

מה כן? אם אתם משקיעים ואתם רוצים למנף כסף, יש מצב ששווה לקחת הלוואה בריבית לא משתנה, כלומר קבועה, ואז ככל שהאינפלציה תגדל, החוב שלנו בעצם נשחק. אותו הדבר תקף אם אני הולך להשקיע בשוק ההון בחברות שיש להן חוב גדול שקלי או דולרי לא צמוד, לא משתנה לטווח ארוך, אז עם הזמן הכסף שהם יצטרכו להחזיר הוא נמוך יותר.

דרך נוספת שהיסטורית הייתה מעין מגן אינפלציוני היא השקעה בנדל"ן. נכון שבנדל"ן סף הכניסה הוא גבוה יותר, אך השקעות בנדל"ן היסטורית היו מגני אינפלציה. בפני מי שמוכן להסתכל על שוק ההון לטווח הארוך עם תנודתיות אפשרית, קיימת אפשרות נוספת- השקעה בחברות יציבות, חברות צריכה שמייצרות מזון, כלומר אנחנו תמיד נצטרך אותן. לרוב הן צומחות, כמו גם סקטור הבנקאות למרות התחרותיות שמתחילה להיות עם כל מיני פינטקים. היסטורית הם יודעים להתמודד עם תקופות אינפלציה כי בסוף הם מעלים לנו את הריביות והם שומרים על התשואה של ההון של עצמם.

לסיכום, תקופת אינפלציה צריכה לעורר בנו טיפה מחשבות על איך אנחנו מנהלים את תיק ההשקעות שלנו, אבל הכי הכי חשוב זה לזכור שכסף מזומן נשחק לאורך זמן, אז אנחנו צריכים להשקיע אותו. אפילו אם תשימו אותו באיגרות חוב של מדינות שזה צמוד פלוס קצת, זה עדיף מעובר ושב כדי שהערך הכסף לא ישחק.

שיהיו לכם השקעות טובות!

שתפו פוסט זה עם חברים!

תודה שבחרת להצטרף אלי ולצעוד בדרך לרווחה כלכלית

בנוסף, אני מזמין אותך לקרוא את תקציר הספר

לחשוב עשיר להיות עשיר

המדריך לעצמאות כלכלית של עמית עשת

המדריך לעצמאות כלכלית ב-10 שלבים

למי שרוצה יותר כסף בבנק

הכניסו כתובת מייל וקבלו את המדריך עכשיו!

מתנה ממני אליך:

המדריך לעצמאות כלכלית שכבר עזר למאות אנשים

כולם רוצים בטחון ורווחה כלכלית, איך עושים זאת נכון?

במדריך פרקטי זה ניתן למצוא תשובות על שאלות אלו ורבות אחרות.